torsdag 1. november 2007

Politisk ettermæle

Litt på siden av de vanlige postene.

Nok en bokhøst med lansering av politiske *hva-skal-vi-kalle-det* - biografier? Fra LO-leder og Frp-leder. Det er ikke nytt at det kommer slike bøker, men stilen er en annen enn vi er vant til. På en måte er det jo litt forfriskende. Det bidrar til fortsatt debatter og engasjement. Kanskje ikke om saker i seg selv, men mer om personer. *Kikkeren* i oss kan jo fryde seg over karakteristikker av ulikt slag, men er det allright?

Jeg har ikke lest disse to bøkene, men andre tilsvarende bøker. Og latt meg provosere. Ikke av karakteristikker, men ubeskjeden egenomtale. Det er slett ikke rart det heller, de færreste av oss har behov for å omtale seg selv i dårlig lys.

Jeg kommer kanskje til å lese en eller begge av disse bøkene, skjønt jeg er ikke sikker. Skal jeg først lese foretrekker jeg annen litteratur. På mitt nattbord ligger blant annet Billy :-)...og en og annen bok.

Men altså, i bunn og grunn er det fint at disse bøkene kommer. Det gir innblikk for flere i det politiske liv. Og setter man sammen budskapet fra alle forfatterne etterhvert, så vil vel bildet bli helhetlig.

Jeg lurer på hvem som blir neste mann/dame ut?

4 kommentarer:

VamPus sa...

heh.. Valla har sagt at hun kommer med en oppfølger (type "mitt liv") og .. hold deg fast... Øystein Hedstrøm holder på med bok..

Programsekretariatet sa...

vampus:
hm..glede seg?...eh nei.*løpe ut og finne andre bøker*

Men du apropos headstrøm (som vel heller burde være navnte) - blir det noe ala "how to do my hair"...?

Carl Christian sa...

selv tenkte jeg å vente til praktutgavene kommer. Tenkt deg Vallas trilogi i skinn og gullkanter. Eller Eli&Carl.I på samme måte. Eller kanskje vi kan få en kombiboks med ekstramaterialle (slettet råtekst. Navneforslag: Ærlige prosesser.

Programsekretariatet sa...

carl christian:
hm..slett ingen dum ide: Ærlighet varer lengst, av Carl, Eli og Gerd-Liv.