mandag 26. mai 2008

Den viktige nr 2

Dette er klart på siden av programarbeidet, men i dag er det interessant sak på nrk.no som utløser litt skrivekløe.

Mens de fleste kommentatorer er opptatt av kampen mellom Obama og Clinton, kan NRK i dag fortelle om "audition" som McCain har hatt. Om det faktisk er riktig, er uvisst. Det interessante er tanker rundt visepresidentkandidater. Da synes jeg faktisk det vil være interessant også hvem som blir støttespilleren på demokratisk side.

Jeg kan godt tenke meg at nr 2 kandidaten vil være viktig når det virkelige valgkampen er i gang. For å dra de siste stemmene som vipper et flertall. Så gjenstår å se da; hvem som skal være med å dra lasset på begge sider. Noen som vil tippe?

5 kommentarer:

Nyland sa...

Jeg vil tippe ! Og mitt tips er: Mitt Romney

Kongen på Haugen sa...

Spesielt på republikansk side er vel visepresident-kandidaten viktig.... Er jo en viss sjanse for at han må steppe inn.

Er ikke sikker på om fremtiden ligger hos McCain. Hillary er så nitti-tallet - og har vel strengt tatt ikke tenkt en ny tanke siden Monica Lewinsky.

I would vote for change
...if I could

Men tilbake til den kommende vinner: Mitt Romney er nok et godt tips.

Programsekretariatet sa...

john-arne og kongen:
Da fører vi opp Mitt på topp på kandidatlisten..

Ser ikke bort fra at vedkommende *host* vil kunne måtte rykke opp ja:-)

Anonym sa...

Obama trenger en visepresident som har McCain-egenskaper. Jeg tipper derfor senatoren og marine-veteranen James Webb på demokratisk side. For øvrig tidligere republikaner.

Programsekretariatet sa...

verdikonservativ:
enig i poenget ditt, og noterer forslaget på Democrat-siden.

..så får vi se da :-)