Det er sludder å nekte å sette mål for kvalitet i omsorgssektoren. Tvert i mot, det er på høy tid at kravene styrkes. Det er vanskelig å avgjøre hva som er akseptabelt kvalitetsnivå, men det er mulig. Forutsetningen er at man får et system som ikke bare måler dette, men som sørger for at avvik rettes opp. Da må det være sanksjonsmuligheter. Og i denne sammenheng er det mulig å bruke konkurranse som ett av virkemidlene.
Omsorgsbehovet øker. Derfor er det naturlig at behovet for arbeidskraft også øker. Få, om noen, er vel uenig i at det trengs flere hender i omsorgen.
Arbeidstakere i mange yrker møter krav til arbeidsinnsats. I noen bransjer er det viktigere enn i andre.
- Er det virkelig urimelig å stille krav til dem som skal yte omsorg?
- Hva slags tøv er det når man ikke er villig til å diskutere utvikling av kvalitet i omsorgssektoren?
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar