tag:blogger.com,1999:blog-8445517521812915309.post3271113029424365586..comments2023-08-25T16:01:47.359+01:00Comments on Programblogg: Det gikk alltid et togProgramsekretariatethttp://www.blogger.com/profile/05294944596694804269noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-8445517521812915309.post-1002171257776718252007-09-03T07:06:00.000+01:002007-09-03T07:06:00.000+01:00anonym:godt sagt! tiltredes :-)anonym:<BR/>godt sagt! tiltredes :-)Programsekretariatethttps://www.blogger.com/profile/05294944596694804269noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8445517521812915309.post-4360926548789321082007-08-31T16:12:00.000+01:002007-08-31T16:12:00.000+01:00Konkurranse fungerer bra i et statskontrollert luf...Konkurranse fungerer bra i et statskontrollert luftrom og på statskontrollerte veier - hvorfor skulle det ikke fungere på statskontrollerte skinner ?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8445517521812915309.post-91941610951337207132007-08-31T08:51:00.000+01:002007-08-31T08:51:00.000+01:00mathias:Det er helt riktig at Høyres formålsparagr...mathias:<BR/>Det er helt riktig at Høyres formålsparagraf bygger på den kristne kulturarv. Men hvordan du klarer å koble privatisering og himmelsk oppstandelse, er meg en gåte. Det står kanskje i APs versjon av en-eller-annen kodeknekkerbok?<BR/><BR/>Registrere et ganske svartt hvitt syn - enten eller. Hva med å åpen for konkurranseutsetting og privatisering samtidig som offentlige tar ansvar for enkelte ruter? Mon tro om det finnes en gylden middelvei.Programsekretariatethttps://www.blogger.com/profile/05294944596694804269noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8445517521812915309.post-72338179056789438372007-08-31T08:43:00.000+01:002007-08-31T08:43:00.000+01:00En annen ting, er at ved privatisering av NSB er d...En annen ting, er at ved privatisering av NSB er det selvsagt en stor fare for at Bergensbanen blir nedlagt dersom ikke et privat selskap er villig til å bygge TGV mellom Oslo og Bergen.Mathiashttps://www.blogger.com/profile/13754123527423520897noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8445517521812915309.post-70332047466851278472007-08-31T08:41:00.000+01:002007-08-31T08:41:00.000+01:00Typisk Høyre å tro at man kommmer til himmelen bar...Typisk Høyre å tro at man kommmer til himmelen bare man privatiserer, i stedet heller bruke energien til å bedre forholdene for NSB og ikke minst utdanning av lokførere. Hvordan utdannes lokfører i dette landet? Ikke vet jeg, men jeg antar at det er en eller annen form for etatsskole, lignende den man har i tollvesenet. Dette bør Høyre bruke energien på, også kan de i samarbeid med f.eks. AP se hva vi kan gjøre til alles beste. Høyre må slutte å tro at alt de er for, er AP i mot. Vi biter ikke. <BR/>Når det gjelder privatisering generelt, så kan muligens kvaliteten bli bedre i en overgangsperiode, men etter en stund blir det bare dårliger og dår ligere. Ofte blir det så dårlig at kan bruke ordet "skam" om det.Mathiashttps://www.blogger.com/profile/13754123527423520897noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8445517521812915309.post-22404806083228685822007-08-30T13:54:00.000+01:002007-08-30T13:54:00.000+01:00anonym:forslaget er notert. :-)anonym:<BR/>forslaget er notert. :-)Programsekretariatethttps://www.blogger.com/profile/05294944596694804269noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8445517521812915309.post-44070341698651876132007-08-30T13:49:00.000+01:002007-08-30T13:49:00.000+01:00Dette bør Høyre stå for:1. Privatisering av NSB as...Dette bør Høyre stå for:<BR/><BR/>1. Privatisering av NSB as og Flytoget as<BR/><BR/>2. Åpne opp for fri konkurranse om person og godstransport<BR/><BR/>3. Beholde offentlig kontroll med infrastruktur. (Jernbaneverket som statsetat)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8445517521812915309.post-63516433280607594772007-08-30T13:22:00.000+01:002007-08-30T13:22:00.000+01:00anti-monopolist:I dag er det ikke NSB som eier ski...anti-monopolist:<BR/>I dag er det ikke NSB som eier skinnegangen, men jernbaneverket. Om det fungerer kan man jo lure. <BR/><BR/>Hvorfor kan ikke noen andre eie skinnegangen da? Vil ikke det lettere kunne sikre vedlikehold og klare ansvarsforhold om noe skulle oppstå? Skinnegangen kan uansett aldri forsvinne, og man kan legge inn konsesjonskrav f.eks. for å ha en viss offentlig kontroll med den infrastukturen.<BR/><BR/>why not?Programsekretariatethttps://www.blogger.com/profile/05294944596694804269noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8445517521812915309.post-65189195464001314592007-08-30T13:20:00.000+01:002007-08-30T13:20:00.000+01:00Privatiser nå for all del ikke skinnegangen! Telen...Privatiser nå for all del ikke skinnegangen! Telenor fikk kobbernettet og det sliter vi enda med!Anonymousnoreply@blogger.com